Conducted in
terms:
2022/23L, 2023/24L, 2024/25L, 2025/26L
Erasmus code: 04.0
ISCED code: 0410
ECTS credits:
9
Language:
Polish
Marketing Research in Practice 1100-12-Z21-NM-BaMwP
This course has not yet been described...
Term 2022/23L:
None |
Term 2023/24L:
None |
Term 2024/25L:
None |
Term 2025/26L:
None |
Total student workload
(in Polish) 1. Godziny realizowane z udziałem nauczyciela 30 godz. (wykład), 30 godz.(ćwiczenia), 55 godz. (konsultacje przedmiotowe): łącznie 115 godz.
2. Czas poświęcony na pracę indywidualną potrzebny do zaliczenia przedmiotu (bieżące przygotowanie do zajęć, powtórzenie materiału, czytanie literatury, realizacja zadań domowych): łącznie 80 godz.
3. Czas niezbędny do przygotowania się do egzaminu: łącznie 30 godz.
Razem nakład pracy studenta 225 godzin
---------------------
Od roku akademickiego 2016/2017 do 2018/2019:
1. Godziny realizowane z udziałem nauczyciela 30 godz. (wykład), 30 godz.(ćwiczenia), 4 godz. (konsultacje indywidualne): łącznie 64 godz.
2. Czas poświęcony na pracę indywidualną potrzebny do zaliczenia przedmiotu (bieżące przygotowanie do zajęć, powtórzenie materiału, czytanie literatury, tworzenie projektu badania marketingowego, wykonywanie zadań domowych): łącznie 40 godz.
3. Czas niezbędny na wykonanie obowiązkowych zadań praktycznych (w tym wybranych elementów projektu badania marketingowego) przekazanych do realizacji poza zajęciami (za pośrednictwem platformy moodle) oraz czas niezbędny do przygotowania się do egzaminu: łącznie 46 godz.
Razem nakład pracy studenta 150 godzin
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) Efekty kształcenia obowiązujące od roku akademickiego 2019/2020:
W1: Zna i rozpatruje w sposób pogłębiony podstawowe rodzaje źródeł informacji w badaniach marketingowych, rodzaje badań marketingowych oraz wykorzystywane w ich ramach metody zbierania danych ( K_W04 )
W2: Zna i rozpatruje w sposób pogłębiony metody zbierania danych oraz instrumenty pomiarowe odpowiadające tym metodom wykorzystywane w różnych rodzajach badań marketingowych (K_W04)
W3: Zna i rozpatruje w sposób pogłębiony podstawowe czynności podejmowane w fazie przygotowania procesu badania marketingowego oraz w fazie jego realizacji (K_W04)
-------------------------------------------------
Efekty kształcenia obowiązujące do roku akademickiego 2018/2019:
W1: Wymienia, rozróżnia i rozpatruje w sposób pogłębiony podstawowe rodzaje badań marketingowych wyodrębnionych w oparciu o różnorodne kryteria oraz wykorzystywane w ich ramach metody zbierania danych ( K_W04)
W2: Wymienia, rozróżnia i rozpatruje w sposób pogłębiony instrumenty pomiarowe odpowiadające podstawowym metodom zbierania danych wykorzystywanym w różnych rodzajach badań marketingowych (wyodrębnionych w oparciu o różnorodne kryteria) ( K_W04)
W3: Wymienia i rozpatruje w sposób pogłębiony podstawowe czynności podejmowane w fazie przygotowania procesu badania marketingowego oraz w fazie jego realizacji (w tym także czynności podejmowane na etapie redukcji pozyskanych danych, ich analizy i prezentacji) (K_W04)
Learning outcomes - skills
(in Polish) Efekty kształcenia obowiązujące od roku akademickiego 2019/2020:
U1: Potrafi zidentyfikować w ocenianych organizacjach problemy decyzyjne wymagające zastosowania badań marketingowych a także dobrać odpowiednie do problemów decyzyjnych / problemów badawczych rozwiązania w obszarze badań marketingowych (K_U01)
U2: Potrafi zaprojektować badanie marketingowe, które umożliwia rozwiązanie konkretnego problemu decyzyjnego (w tym formułuje cele badania i odpowiadające im proste hipotezy badawcze; dobiera odpowiednie metody doboru jednostek badania; określa minimalną liczebność próby; wskazuje właściwe metody zbierania danych oraz instrumenty pomiarowe) (K_U02)
-------------------------------------------------
Efekty kształcenia obowiązujące do roku akademickiego 2018/2019:
U1: W ocenianej organizacji identyfikuje problem decyzyjny wymagający wsparcia informacyjnego ze strony badań marketingowych oraz przekształca go w problem badawczy a także dobiera odpowiednie do danych problemów lub sytuacji rozwiązania w obszarze badań marketingowych (K_U01)
U2: Tworzy wybrane elementy projektu badania marketingowego, który umożliwia rozwiązanie konkretnego problemu decyzyjnego (w tym: formułuje cele badania i odpowiadające im proste hipotezy badawcze; dobiera odpowiednie metody doboru jednostek badania; wskazuje właściwe metody zbierania danych oraz instrumenty pomiarowe) (K_U02)
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) Cele kształcenia obowiązujące od roku akademickiego 2019/2020:
K1: Jest gotów do samodzielnego stosowania podstawowych metod badań marketingowych oraz odpowiadających im instrumentów w celu zdobycia informacji niezbędnych do rozwiązania konkretnych problemów decyzyjnych w danej organizacji ( K_K02)
-----------------------------
Cele kształcenia obowiązujące od roku akademickiego 2017/2018:
K1: Jest gotów do samodzielnego zaprojektowania badania marketingowego, w tym budowy instrumentu pomiarowego oraz jego wykorzystania w celu zdobycia informacji służących rozwiązaniu konkretnych problemów decyzyjnych w organizacjach (K_K01; dawniej K_K04)
------------------------------
Cele kształcenia obowiązujące przed rokiem akademickim 2017/2018:
K1: Bierze udział w zadaniach i projektach zespołowych związanych z projektowaniem i realizacją wybranych etapów badania marketingowego- K_K02
Teaching methods
(in Polish) Wykład:
Wykład konwersatoryjny prowadzony z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych przygotowanych w programie Power Point; wszystkie omawiane treści są ilustrowane przykładami z praktyki.
Ćwiczenia: pogadanka, studium przypadku (case study), giełda pomysłów, metoda projektu, dyskusja; wszystkie omawiane treści są bogato ilustrowane przykładami z praktyki.
Expository teaching methods
- participatory lecture
- discussion
- discussion
Exploratory teaching methods
- case study
- brainstorming
- project work
- brainstorming
- project work
Type of course
compulsory course
Prerequisites
(in Polish) Wymagane jest przede wszystkim posiadanie wiedzy, umiejętności i kompetencji opisanych w sylabusach przedmiotów: „Marketing” oraz „Badania marketingowe” (oba realizowane na pierwszym stopniu studiów). Pożądane jest także posiadanie podstawowej wiedzy statystycznej.
Course coordinators
Bibliography
Term 2022/23L:
None |
Term 2023/24L:
None |
Term 2024/25L:
None |
Term 2025/26L:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: