Conducted in
terms:
2022/23L, 2023/24L, 2024/25L
Erasmus code: 04.0
ISCED code: 0410
ECTS credits:
unknown
Language:
Polish
Marketing Research 1100-12-Z11-BadMark
This course has not yet been described...
Term 2022/23L:
None |
Term 2023/24L:
None |
Term 2024/25L:
None |
Total student workload
(in Polish) 1. Godziny realizowane z udziałem nauczyciela: 15 godz. (wykład), 30 godz.(ćwiczenia), 18 godz. (konsultacje przedmiotowe): łącznie 63 godz.
2. Czas poświęcony na pracę indywidualną potrzebny do zaliczenia przedmiotu (bieżące przygotowanie do zajęć, powtórzenie materiału, czytanie literatury, realizacja zadań domowych): łącznie 44 godz.
3. Czas przygotowania do kolokwiów i egzaminu: łącznie 18 godz.
Razem nakład pracy studenta: 125 godzin
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) Efekty obowiązujące od roku akademickiego 2019/2020:
W1: Zna miejsce badań marketingowych w nauce o marketingu oraz ich rolę i obszary wykorzystania we współczesnych firmach K_W08
W2: Zna główne rodzaje badań marketingowych K_W08
W3: Zna i rozumie różnice pomiędzy pierwotnymi i wtórnymi źródłami informacji K_W08
W4: Zna główne etapy procesu badania marketingowego K_W08
W5: Zna losowe i nielosowe techniki doboru próby oraz wie, w jaki sposób ustala się liczebność próby losowej i nielosowej K_W08
W6: Zna podstawowe metody zbierania danych ze źródeł pierwotnych i wtórnych oraz odpowiadające im instrumenty pomiarowe K_W08
W7: Zna podstawowe różnice pomiędzy kwestionariuszem ankietowym, kwestionariuszem wywiadu a scenariuszem wywiadu K_W08
W8: Zna podstawowe rodzaje pytań kwestionariuszowych oraz podstawowe zasady budowy kwestionariusza wywiadu i kwestionariusza ankietowego K_W08
W9: Zna podstawowe czynności podejmowane na etapie redukcji danych, ich analizy oraz prezentacji i oceny wyników badania marketingowego K_W08
W10: Zna i rozumie problemy natury etycznej związane z badaniami marketingowymi K_W10
---------------------------------------------------------------------
Efekty obowiązujące do roku akademickiego 2018/2019:
W1: Zna miejsce badań marketingowych w nauce o marketingu oraz ich rolę i obszary wykorzystania w firmach reprezentujących różny rodzaj zorientowania K_W08 (KRK K_W01, K_W06)
W2: Zna główne rodzaje badań marketingowych K_W08
W3: Zna różnice pomiędzy pierwotnymi i wtórnymi źródłami informacji K_W08
W4: Wymienia główne etapy procesu badania marketingowego K_W08
W5: Wymienia i opisuje podstawowe metody zbierania danych ze źródeł pierwotnych i wtórnych oraz przypisuje im odpowiednie instrumenty pomiarowe K_W08
W6: Zna losowe i nielosowe metody doboru próby oraz wie, w jaki sposób ustala się liczebność próby losowej i nielosowej K_W08
W7: Zna podstawowe rodzaje pytań kwestionariuszowych oraz zasady budowy kwestionariusza wywiadu i kwestionariusza ankietowego K_W08
W8: Wymienia i opisuje czynności podejmowane na etapie redukcji danych, ich analizy oraz prezentacji i oceny wyników badania marketingowego K_W08
W9: Zna i rozumie problemy natury etycznej związane z badaniami marketingowymi K_W10
Learning outcomes - skills
(in Polish) Efekty obowiązujące od roku akademickiego 2019/2020:
U1: Potrafi zidentyfikować główne rodzaje badań oraz rodzaje źródeł informacji wykorzystywanych w badaniach marketingowych K_U04
U2: Potrafi określić liczebność próby losowej i nielosowej do badania marketingowego K_U04
U3: Potrafi zbudować pytania kwestionariuszowe i dokonać właściwego skalowania odpowiedzi K_U04
---------------------------------------------------------------------
Efekty obowiązujące do roku akademickiego 2018/2019:
U1: Identyfikuje rodzaje źródeł informacji wykorzystywane w badaniach marketingowych K_U04
U2: Ustala liczebność próby losowej i nielosowej do badania marketingowego K_U04
U3: Buduje pytania kwestionariuszowe i dokonuje właściwego skalowania odpowiedzi K_U04
U4: Komunikatywnie formułuje i przekazuje myśli, opinie oraz wszelkie informacje na temat poznanych w trakcie zajęć aspektów realizacji badań marketingowych K_U12 (KRK K_K03)
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) Efekty obowiązujące od roku akademickiego 2019/2020:
K1: Jest gotów do identyfikowania i rozstrzygania merytorycznych i etycznych dylematów związanych z realizacją badań marketingowych K_K02
---------------------------------------------------------------------
Efekty obowiązujące do roku akademickiego 2018/2019:
K1: Jest gotów do identyfikowania i rozstrzygania merytorycznych i etycznych dylematów związanych z realizacją badań marketingowych K_K02 (KRK K_K04)
Teaching methods
(in Polish) Wykład:
Wykład konwersatoryjny, prowadzony z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych przygotowanych w programie Power Point. Wszystkie omawiane treści są bogato ilustrowane przykładami z praktyki.
Ćwiczenia:
Pogadanka, studium przypadku, giełda pomysłów, dyskusja
Observation/demonstration teaching methods
- display
- staging
- staging
Expository teaching methods
- participatory lecture
- discussion
- informative (conventional) lecture
- discussion
- informative (conventional) lecture
Exploratory teaching methods
- case study
- brainstorming
- brainstorming
Type of course
compulsory course
Prerequisites
(in Polish) Przedmiot prowadzony jest w II semestrze I roku studiów i ma charakter wprowadzający (na zajęciach omawiane są podstawowe zagadnienia z obszaru badań marketingowych). Dla zrozumienia prezentowanych na wykładach i dyskutowanych na ćwiczeniach treści wymagane jest przede wszystkim posiadanie podstawowej wiedzy marketingowej nabytej na zajęciach z przedmiotu „Marketing” (przedmiot realizowany w formie wykładów i ćwiczeń w I semestrze I roku). Dodatkowym atutem będzie posiadanie podstawowej wiedzy statystycznej.
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: