Conducted in
terms:
2022/23Z, 2023/24Z, 2024/25Z, 2025/26Z
ISCED code: 0413
ECTS credits:
3
Language:
Polish
Research Methodology in Business 1100-12-L12-MeBawB
This course has not yet been described...
|
Term 2022/23Z:
None |
Term 2023/24Z:
None |
Term 2024/25Z:
None |
Term 2025/26Z:
None |
Total student workload
(in Polish) 1. Godziny realizowane z udziałem nauczyciela: 15 godz. wykładu, 15 godz. ćwiczeń, 10 godz. konsultacji indywidualnych (razem: 40 godz.)
2. Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta potrzebny do pomyślnego zaliczenia przedmiotu (bieżące przygotowanie do zajęć, powtórzenie materiału, czytanie literatury): 20 godz.
3. Czas wymagany do przygotowania się do uczestnictwa procesie oceniania: 18 godz.
Razem nakład pracy studenta: 78 godz. (3 ECST)
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) Student:
W1: Opisuje rodzaje źródeł informacji w badaniach realizowanych w obszarze biznesu – K_W08
W2: Definiuje główne rodzaje badań realizowanych w obszarze biznesu – K_W08
W3: Wymienia główne etapy procesu badawczego – K_W08
W4: Definiuje losowe i nielosowe techniki doboru próby oraz opisuje, w jaki sposób ustala się liczebność próby losowej i nielosowej – K_W08,
W5: Wymienia podstawowe metody zbierania danych ze źródeł pierwotnych i wtórnych oraz odpowiadające im instrumenty pomiarowe – K_W08
W6: Definiuje podstawowe różnice pomiędzy kwestionariuszem ankietowym, kwestionariuszem wywiadu a scenariuszem wywiadu – K_W08
W7: Wymienia podstawowe rodzaje pytań kwestionariuszowych oraz podstawowe zasady budowy kwestionariusza wywiadu i kwestionariusza ankietowego K_W08
W8: Opisuje podstawowe zasady redukcji, analizy, interpretacji i prezentowania danych pozyskanych w badaniu– K_W08
Learning outcomes - skills
(in Polish) Student:
U1: Uzasadnia potrzebę realizacji badań dla zdiagnozowanych problemów pojawiających się w praktyce funkcjonowania organizacji biznesowych– K_U01
U2: Wyjaśnia potrzebę wykorzystania określonych źródeł informacji dla rozwiązania danego problemu decyzyjnego / dla realizacji konkretnego celu badawczego – K_U02
U3: Uzasadnia wybór określonego rodzaju badania, określonej metody zbierania danych, instrumentu pomiarowego oraz techniki doboru próby dla rozwiązania danego problemu decyzyjnego / dla realizacji konkretnego celu badawczego – K_U02
U4: Tworząc kwestionariusz wywiadu lub kwestionariusz ankiety, stosuje kluczowe wytyczne dotyczące ich poprawnej konstrukcji, dbając jednocześnie o ich adekwatność do przyjętych założeń badawczych – K_U02
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) Student:
K1: Jest gotów do krytycznej oceny posiadanych informacji oraz określania priorytetów w procesie ich pozyskiwania (z zastosowaniem wybranych metod badawczych) i wykorzystania w celu rozwiązania konkretnych problemów występujących w organizacji biznesowej – K_K01
Teaching methods
(in Polish) Wykład: wykład z elementami dyskusji, prowadzony z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej przygotowanej w programie Power Point. Omawiane treści są ilustrowane przykładami z praktyki.
Ćwiczenia: pogadanka, giełda pomysłów, studium przypadku, dyskusja, klasyczna metoda problemowa.
Expository teaching methods
- discussion
- participatory lecture
- participatory lecture
Exploratory teaching methods
- classic problem-solving
- case study
- brainstorming
- case study
- brainstorming
Prerequisites
(in Polish) Przedmiot ma charakter wprowadzający (na zajęciach omawiane są podstawowe zagadnienia dotyczące badań prowadzonych w obszarze biznesu). Dla zrozumienia prezentowanych treści pomocne będzie posiadanie podstawowej wiedzy na temat zasad funkcjonowania przedsiębiorstwa / organizacji we współczesnych uwarunkowaniach rynkowych. Dodatkowym atutem będzie posiadanie podstawowej wiedzy statystycznej.
Course coordinators
Term 2022/23Z: | Term 2023/24Z: | Term 2025/26Z: | Term 2024/25Z: |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: