Conducted in
terms:
2022/23Z, 2023/24Z, 2024/25Z, 2025/26Z
ISCED code: 0319
ECTS credits:
5
Language:
Polish
Research Methodology in Business and Psychology 1100-12-K12-MBwBiP
This course has not yet been described...
Term 2022/23Z:
None |
Term 2023/24Z:
None |
Total student workload
(in Polish) 1. Godziny realizowane z udziałem nauczyciela 15 godz. wykładu, 30 godz. ćwiczeń, 18 godz. konsultacji przedmiotowych: łącznie 63 godz.
2. Czas poświęcony na pracę indywidualną potrzebny do zaliczenia przedmiotu (bieżące przygotowanie do zajęć, powtórzenie materiału, czytanie literatury): łącznie 42 godz.
3. Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa procesie oceniania: łącznie 20 godz.
Razem nakład pracy studenta 125 godziny.
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W1: Zna główne rodzaje źródeł informacji w badaniach realizowanych w obszarze biznesu i psychologii biznesu (K_W08)
W2: Zna główne rodzaje badań realizowanych w obszarze biznesu i psychologii biznesu (K_W08)
W3: Zna podstawowe techniki losowego i nielosowego doboru próby, sposoby określania liczebności próby badawczej, a także metody zbierania danych ze źródeł pierwotnych oraz odpowiadające im instrumenty pomiarowe (K_W08)
W4: Zna podstawowe różnice pomiędzy kwestionariuszem ankietowym, kwestionariuszem wywiad i scenariuszem wywiadu (K_W08)
W5: Zna podstawowe czynności podejmowane przez badacza w fazie przygotowania badania oraz w fazie jego realizacji (K_W08)
Learning outcomes - skills
(in Polish) U1: Potrafi zidentyfikować źródła informacji możliwe do wykorzystania przy rozwiązaniu danego problemu decyzyjnego / do rozpoznania danego problemu badawczego (K_U01, K_U02)
U2: Potrafi wskazać rodzaje badań, metody zbierania danych i odpowiadające im instrumenty pomiarowe oraz techniki doboru próby właściwe dla rozwiązania danego problemu decyzyjnego / właściwe dla realizacji konkretnego celu badawczego (K_U01, K_U02)
U3: Potrafi ocenić kwestionariusz wywiadu, kwestionariusz ankietowy, scenariusz wywiadu z punktu widzenia poprawności jego budowy i adekwatności do przyjętych założeń badawczych (K_U01, K_U02)
U4: Potrafi ustalić liczebność próby minimalnej w doborze losowym oraz zaproponować liczebność próby w doborze nielosowym (K_U01, K_U02)
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K1: Jest gotów do projektowania i realizacji przedsięwzięć badawczych w obszarze biznesu i psychologii, zakładających wykorzystanie podstawowych metod zbierania danych (K_K02)
Teaching methods
(in Polish) Wykład: wykład konwersatoryjny
Wykład prowadzony jest z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej przygotowanej w programie Power Point. Wszystkie omawiane treści są ilustrowane przykładami z praktyki. Z uwagi na stosunkowo niedużą liczbę uczestników zajęć, zakłada się ich aktywny udział w wykładzie. Części prezentowane przez wykładowcę przeplatane są wypowiedziami słuchaczy na temat ich doświadczeń i opinii w zakresie omawianych kwestii. Wykładowca na bieżąco wyjaśnia też wszelkie wątpliwości zgłaszane przez studentów.
Ćwiczenia: opis, pogadanka, giełda pomysłów, studium przypadku, dyskusja, klasyczna metoda problemowa
Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych przygotowanych w programie Power Point, instrumentów pomiarowych zastosowanych w rzeczywistych procesach badawczych oraz plików stworzonych w programach Word, Excel, IBM SPSS Statistics, MAXQDA lub pokrewnych. W trakcie zajęć wykorzystuje się szereg metod aktywizujących, których zadaniem jest motywowanie studentów do działania, twórczego myślenia, kreatywnego rozwiązywania problemów, a także przejmowania roli współtwórcy realizowanej pracy dydaktycznej. Studenci samodzielnie lub grupowo wykonują określone czynności związane z realizacją zaproponowanych zadań.
Expository teaching methods
- participatory lecture
- discussion
- description
- discussion
- description
Exploratory teaching methods
- case study
- classic problem-solving
- brainstorming
- classic problem-solving
- brainstorming
Type of course
compulsory course
Prerequisites
(in Polish) Pomocnym w osiągnięciu zakładanych efektów kształcenia będzie posiadanie przez studentów wiedzy zdobytej na wcześniejszych latach studiowania z zakresu statystyki, marketingu oraz psychologii.
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: