Conducted in
terms:
2023/24L, 2024/25L, 2025/26L
ISCED code: 0412
ECTS credits:
7
Language:
Polish
Organized by:
Department of Econometrics and Statistics
(for:
Faculty of Economic Sciences and Management)
Statistics in economic studies 1100-12-G11-0-StBaEk
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) 1. Godziny realizowane z udziałem nauczyciela 30 godz. wykładu, 30 godz. ćwiczeń.
2. Praca indywidualna studenta potrzebna do pomyślnego zaliczenia przedmiotu 50 godz.
3. Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania 25 godz.
Razem nakład pracy studenta godzin 120
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W1: Student dokonuje wyboru odpowiednich metod statystycznych w zależności od rodzaju danych statystycznych i typu badanego zjawiska - K_W01
W2: Stosuje poprawnie pojęcia statystyczne - K_W01
Learning outcomes - skills
(in Polish) U1: Student oblicza miary opisowe (klasyczne i pozycyjne) - K_U01
U2: Student stosuje miary korelacji - K_U01
U3: Student szacuje parametry modelu regresji i oblicza miary dokładności oszacowanego modelu, przeprowadza wnioskowanie statystyczne i ocenę jakości modelu regresji - K_U01
U4: Student potrafi stosować testy statystyczne dla różnych parametrów populacji – K_U01
U5: Student oblicza indeksy indywidualne - K_U01
U6: Student interpretuje otrzymane wyniki pod względem statystycznym i ekonomicznym - K_U01
Teaching methods
(in Polish) Wykład prowadzony z wykorzystaniem prezentacji komputerowych (m.in. metody mindmappingu), a ćwiczenia prowadzone w salach audytoryjnych z wykorzystaniem oprogramowania SPSS oraz Excel.
Pomocnicze materiały do wykładu i ćwiczeń oraz przykładowe zadania na egzamin i sprawdziany są umieszczone na platformie Moodle.
Expository teaching methods
- informative (conventional) lecture
Exploratory teaching methods
- practical
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: