Conducted in
terms:
2023/24L, 2024/25L, 2025/26L
ISCED code: 0411
ECTS credits:
2
Language:
Polish
Organized by:
Department of Business Excellence
(for:
Faculty of Economic Sciences and Management)
Communication and Negotiations in Controlling 1100-12-F22-CA-KiNwC
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) 1.Godziny realizowane z udziałem nauczyciela: ćwiczenia 15h +
konsultacje 10h (wliczając online): razem 25h
2. Przygotowanie do ćwiczeń - 10h
3. Prezentacja grupowa na temat wybranego zjawiska komunikacji i
negocjacji w controllingu: 15h
Razem 50 godzin
Learning outcomes - knowledge
(in Polish)
Efekty uczenia się - wiedza:
W1: Student zna i rozumie w sposób pogłębiony definicje pojęć oraz teorie relacji i komunikacji społecznej w zakresie ekonomii (negocjacje , controling, konflikt, wpływ i teorie wywierania wpływu społecznego, modele komunikacji, zasady i warunki prowadzenia negocjacji);różnice zachowań jednostek, grup i organizacji w konflikcie oraz strategie negocjacyjne [K_W02]
W2: student zna i rozumie w sposób pogłębiony zachowania komunikacyjne jednostek, grup i organizacji w konflikcie i ich wzajemne sprzężenia [K_W03]
W3: student zna i rozumie w sposób pogłębiony różnice kulturowe i ich wpływ na proces negocjacji [K_W06]
W4: student zna i rozumie ograniczenia i ryzyka prowadzenia procesów negocjacyjnych na różnych poziomach organizacji przedsiębiorstw, państwa i rodziny [K_W07]
Learning outcomes - skills
(in Polish) U1: Student umie obserwować i mentalizować obserwowane aspekty komunikacji werbalnej i niewerbalnej w procesach ekonomicznych [K_U01]
U2: Student umie udzielić informacji zwrotnej, w oparciu o stawiane hipotezy (umie podać minimum trzy interpretacje obserwowanych zachowań i dokładnie je opisywać) [K_U02]
U3: stosuje zasady aktywnego słuchania i otwartości w rozmowie z drugą osobą w sytuacjach niejednoznacznych i nietypowych, umie regulować dystans i rozpoznawać granice własne i innych, potrafi werbalnie i niewerbalnie zachęcić rozmówcę do kontynuowania rozmowy, umie przekonać rozmówcę do zmiany w wybranym zakresie, potrafi dopasować komunikat do danego stanu Ja, potrafi adekwatnie wyrażać emocje i myśli w procesie komunikacyjnym i w procesie rozwiązywania konfliktów [K_U06]
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K1: Student/absolwent jest gotów do krytycznej analizy posiadanej z zakresu komunikacji wiedzy i jej ograniczeń, a jednocześnie posiada postawę "Ja jestem OK i Ty jesteś OK", akceptuje siebie i innych w procesie komunikacyjnym, co motywuje go dalszego rozwoju wiedzy i kompetencji [K_K01]
K2: Student/absolwent z szacunkiem i uznaniem odnosi się do innych osób w procesie rozwiązywania konfliktów i podejmowania działań na rzecz zrównoważonego rozwoju [K_K03]
Teaching methods
(in Polish) prezentacja, wykład, psychodrama, analiza
Observation/demonstration teaching methods
- drama
- staging
- staging
Expository teaching methods
- participatory lecture
Exploratory teaching methods
- experimental
- project work
- observation
- Oxford
- practical
- project work
- observation
- Oxford
- practical
Type of course
compulsory course
Prerequisites
(in Polish)
Podstawowe informacje z psychologii ogólnej i psychologii społecznej
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: