(in Polish) Programowanie w języku Java
1000-ZiPrJava
Introduction to the Java platform.
Basics of syntax and object-oriented structures.
Auxiliary tools.
Exceptions.
Inheritance, polymorphism.
Interfaces, abstract, inner, nested, and anonymous classes.
Streams and lambda expressions.
Collections.
Threads.
JavaFX.
JDBC and JPA.
Basics of network programming and network communication support.
Basics of Spring Framework and Spring Data JPA
Total student workload
1) Laboratories – 65 godzin
a. Assigned tasks – 40 godzin
b. Preparation for classes – 40 godzin
3) Preparation for exam – 35 godzin
4) Preparation of final project – 40 godzin
5) Literatury studying – 20 godzin
TOGETHER: 200 godzin
8 ECTS points
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) zna podstawowe konstrukcje programistyczne oraz pojęcia składni i semantyki języka Java (K_W03)
ma wiedzę na temat inżynierii oprogramowania, w tym projektowania (wzorce projektowe, architektura oprogramowania, analiza i projektowanie obiektowe), wykorzystania API, narzędzi i środowisk wytwarzania oprogramowania (K_W11)
Learning outcomes - skills
(in Polish) Po ukończeniu kursu student osiąga następujące efekty (kody odnoszą się do efektów dla studiów 1 stopnia na kierunku informatyka - studia inżynierskie):
potrafi pracować indywidualnie, potrafi zarządzać swoim czasem oraz podejmować zobowiązania i dotrzymywać terminów (K_U03)
potrafi pisać, uruchamiać i testować programy w wybranym środowisku programistycznym (K_U05)
projektuje, analizuje pod kątem poprawności i złożoności obliczeniowej oraz programuje algorytmy; wykorzystuje podstawowe techniki algorytmiczne i struktur danych (K_U07)
posiada umiejętność tworzenia prostych, bezpiecznych aplikacji internetowych z wykorzystaniem baz danych (K_U14)
potrafi zaprojektować wygodny interfejs użytkownika ze szczególnym uwzględnieniem aplikacji internetowych (K_U15)
potrafi stworzyć model obiektowy prostego systemu (K_U16)
projektuje oprogramowanie zgodnie z metodyką obiektową (K_U22)
tworzy, ocenia i realizuje plan testowania oprogramowania (K_U26)
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) Myśli twórczo w celu udoskonalenia istniejących bądź stworzenia nowych rozwiązań (K_K02)
Jest nastawiony na jak najlepsze wykonanie zadania; dba o szczegół; jest systematyczny (K_K04)
Jest nastawiony na nieustanne zdobywanie nowej wiedzy, umiejętności i doświadczeń; rozumie potrzebę ciągłego doskonalenia się i podnoszenia kompetencji zawodowych (K_K06)
Teaching methods
1. Computer laboratories.
2. Homeworks and final project.
Expository teaching methods
- description
Exploratory teaching methods
- laboratory
- practical
Prerequisites
- Programming in C++.
- Basic knowledge about object-oriented programming.
Course coordinators
Assessment criteria
Passing of the course takes place by presenting a programming project made independently in Java and its correct presentation and answering the questions asked.
Bibliography
1. Thinking in Java, Bruce Eckel - the latest edition
2. Documentation for Java SKD.
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors,
localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: