Conducted in
term:
2025/26Z
ECTS credits:
6
Language:
Polish
Organized by:
Faculty of Mathematics and Computer Science
(in Polish) Eksploracja danych 1000-MS1-EDanych
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) Wykład – 30 godz.
Laboratorium – 30 godz.
Studiowanie literatury i materiałów zamieszczonych przez prowadzących oraz konsultacje z prowadzącymi zajęcia – 30 godz.
Przygotowanie do egzaminu – 15 godz.
Wykonanie zadań niezbędnych do zaliczenia przedmiotu a polegających na przeprowadzeniu analiz danych – 45 godz.
Razem: 150 godz.– 6 punktów ECTS
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W01 - Zna najważniejsze zagadnienia eksploracji danych dotyczące klasyfikacji, grupowania i szacowania (K_W01, K_W03).
W02 - Dla każdego z podstawowych problemów eksploracji danych zna przynajmniej jeden algorytm stosowany do jego rozwiązania (K_W03, K_W06).
W03 - Orientuje się w dostępnym na rynku oprogramowaniu do eksploracji danych, zna w stopniu podstawowym przynajmniej jeden taki program (K_W04, K_W07).
Learning outcomes - skills
(in Polish) U01 - Potrafi znaleźć potrzebne dane w zbiorach danych ogólnie dostępnych, umie pobrać dane i poddać je analizie (K_U21).
U02 - Umie zaproponować odpowiednie algorytmy eksploracji danych do konkretnego zagadnienia, w tym klasyfikacji, grupowania, szacowania i budowania reguł, oraz wyselekcjonować z ich użyciem najlepszy model (K_U02, K_U19).
U03 - Umie posługiwać się w stopniu podstawowym przynajmniej jednym programem do eksploracji danych (K_U03).
U04 - Potrafi przygotować raport z wynikami swoich analiz oraz zastosować zbudowany model do klasyfikacji, szacowania lub przewidywania w oparciu o nowy zbiór danych (K_U05).
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K01 - Potrafi sformułować problem eksploracji danych w sposób zrozumiały zarówno dla osób, z którymi współpracuje w tym obszarze, jak i ekspertów analityków (K_K03).
K02 - Potrafi czerpać wiedzę z danych i na tej podstawie formułować propozycje rozwiązania sytuacji problemowych (K_K04).
Observation/demonstration teaching methods
- display
Expository teaching methods
- informative (conventional) lecture
Exploratory teaching methods
- project work
- case study
- laboratory
- case study
- laboratory
Online teaching methods
- methods referring to authentic or fictitious situations
- methods developing reflexive thinking
- methods developing reflexive thinking
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: