Conducted in
terms:
2023/24Z, 2024/25Z
ISCED code: 0114
ECTS credits:
3
Language:
Polish
Organized by:
Faculty of Mathematics and Computer Science
(in Polish) Konwersatorium dydaktyczne z informatyki 1000-M2KDI
- https://moodle.mat.umk.pl
- http://moodle.mat.umk.pl (term 2024/25Z)
This course has not yet been described...
Term 2024/25Z:
None |
Total student workload
(in Polish) 30 godzin konwersatorium
30 godzin pracy własnej – przygotowanie do zajęć – literatura,
30 godzin – praca nad wytworzeniem stosownych dokumentów
Razem 90 godzin
3 punkty ECTS
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W01. Zna metody i sposoby realizacji treści programowych z zakresu informatyki, zgodnych z właściwymi podstawami programowymi. (K_W06)
W02. Posiada wiedzę na temat możliwości zastosowań metod i technik wypływających z informatyki w nauczaniu innych przedmiotów i sposobów rozwijania u uczniów myślenia komputacyjnego. (K_W04, K_W05)
W03. Zna stosowane w nauczaniu informatyki metody ewaluacji i skuteczności różnych metod oceniania. (K_W07)
Learning outcomes - skills
(in Polish) U01. Umie analizować podstawę programową informatyki; w oparciu o nią samodzielnie tworzy dokumenty niezbędne w pracy nauczyciela – program nauczania, scenariusze zajęć. (K_U10, K_U11)
U02. Realizuje lekcje z uczniami zgodnie z przygotowanym scenariuszem. (K_U08)
U03. Potrafi zaprojektować i praktycznie wdrożyć elementy procesu dydaktycznego służące obiektywnej ewaluacji; w oparciu o nią potrafi dokonać prawidłowej oceny uczniów. (K_U13)
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K01. Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności w zakresie informatyki i wykształcenia nauczycielskiego; rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego; dokonuje oceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności w trakcie realizowania działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych). (K_K01)
K02.Ma świadomość konieczności prowadzenia zindywidualizowanych działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) w stosunku do uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w zakresie informatyki. (K_K02)
K03. Ma świadomość znaczenia profesjonalizmu i przestrzegania zasad etyki zawodowej. (K_K03)
K04. Odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje działania dydaktyczne. (K_K04, K_K05)
K05. Jest gotow(y/a) do podejmowania indywidualnych i zespołowych działań na rzecz podnoszenia jakości pracy szkoły. (K_K06)
Teaching methods
(in Polish) Metody dydaktyczne podające:
- wykład konwersatoryjny
- wykład problemowy
Metody dydaktyczne poszukujące:
- giełda pomysłów
- klasyczna metoda problemowa
- oxfordzka
- projektu
- seminaryjna
Observation/demonstration teaching methods
- simulation (simulation games)
- display
- display
Expository teaching methods
- participatory lecture
- problem-based lecture
- problem-based lecture
Exploratory teaching methods
- project work
- Oxford
- classic problem-solving
- seminar
- brainstorming
- Oxford
- classic problem-solving
- seminar
- brainstorming
Online teaching methods
- exchange and discussion methods
- evaluative methods
- games and simulations
- methods developing reflexive thinking
- cooperation-based methods
- evaluative methods
- games and simulations
- methods developing reflexive thinking
- cooperation-based methods
Type of course
compulsory course
Prerequisites
(in Polish) Brak
Course coordinators
Term 2023/24Z: | Term 2024/25Z: |
Bibliography
Term 2024/25Z:
None |
Notes
Term 2024/25Z:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: