Conducted in
terms:
2023/24L, 2024/25L, 2025/26L
ISCED code: 0541
ECTS credits:
8
Language:
Polish
Organized by:
Faculty of Mathematics and Computer Science
Qualitative theory of ordinary differential equations 1000-M2JTRów
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) 30 godz. - wykład;
30 godz. - ćwiczenia;
10 godz. - laboratorium;
4 godz. - egzamin;
50 godz. - praca własna - bieżące przygotowanie do zajęć, studiowanie literatury;
36 godz. praca własna - przygotowanie do egzaminu.
Razem: 160 godz.
7 pkt. ECTS
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) Po ukończeniu kursu 1000-M2JTR student osiąga następujące efekty (kody odnoszą się do efektów dla studiów II stopnia na kierunku matematyka):
W1: zna i rozumie pojęcie i własności potoku indukowanego przez równanie różniczkowe zwyczajne (K_W03);
W2: zna klasyfikację portretów fazowych równań różniczkowych w otoczeniu położenia równowagi (K_W02,K_W03);
W3: zna warunki wystarczające istnienia i bifurkacji rozwiązań okresowych równań różniczkowych zwyczajnych (K_W02,K_W03);
W4: zna twierdzenia zapewniajace stabilnosć równań różniczowych zwyczajnych (K_W02,K_W03).
Learning outcomes - skills
(in Polish) Po ukończeniu kursu 1000-M2JTR student osiąga następujące efekty (kody odnoszą się do efektów dla studiów II stopnia na kierunku matematyka):
U1: analizuje i klasyfikuje portrety fazowe równań różniczkowych zwyczajnych (K_U04,K_U06);
U2: stosuje metody linearyzacji do opisu struktury jakościowej portretu fazowego równania różniczkowego w otoczeniu położenia równowagi (K_U01, K_U04,K_U06);
U3: orzeka w sposób poprawny istnienie (nieistnienie) i bifurkację rozwiązań okresowych równań różniczkowych (K_U04, K_U06);
U4: bada stabilność rozwiązań równań różniczkowych zwyczajnych (K_U04, K_U06));
U5: potrafi przedstawić szkic dowodu leantu o prostowaniu, twierdzenia Dulaca-Bendixsona (K_U01, K_U02, K_U03, K_U07)
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) Po ukończeniu kursu 1000-M2JTR student osiąga następujące efekty (kody odnoszą się do efektów dla studiów II stopnia na kierunku matematyka):
K1: rozumie we właściwy sposób sformułowania pytań i problemów, poprawnie posługuje się terminologią fachową (K_K02);
K2: widzi potrzeby dalszego zdobywania wiedzy i doskonalenia się (K_K03);
K3: przekazuje zdobytą wiedzę w zrozumiały sposób (K_K02).
Observation/demonstration teaching methods
- display
Expository teaching methods
- informative (conventional) lecture
- problem-based lecture
- problem-based lecture
Exploratory teaching methods
- practical
- classic problem-solving
- classic problem-solving
Type of course
compulsory course
Prerequisites
(in Polish) Studenci uczęszczający na ten wykład powinni ukończyć wcześniej kursy Analizy Matematycznej oraz Równań Różniczkowych Zwyczajnych
Course coordinators
Term 2023/24L: | Term 2024/25L: |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: