Conducted in
terms:
2023/24Z, 2024/25Z
ECTS credits:
4
Language:
Polish
Organized by:
Faculty of Mathematics and Computer Science
(in Polish) Podstawy pedagogiki 1000-M1PodsPed
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) Godziny realizowane z udziałem nauczycieli ( godz.):
- udział w wykładach - 30
- konsultacje z nauczycielem akademickim - zależy od indywidualnych potrzeb
Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta ( godz.):
np.
- przygotowanie do wykładu - 20
- przygotowanie do egzaminu- 50
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) Student:
Ma wiedzę na temat podstawowych koncepcji rozwoju, socjalizacji, wychowania, kształcenia i autoedukacji człowieka, B2W1
Ma wiedzę na temat procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego, w tym w działalności pedagogicznej oraz ich prawidłowości i zakłóceń, B2W1
Ma wiedzę na temat zinstytucjonalizowanej edukacji i praktyki edukacyjnej, B2W7
Opisuje mechanizmy diagnozy pedagogicznej (również w kontekście ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi), B2W4
Zna i rozumie sytuację uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi: specjalne potrzeby edukacyjne uczniów i ich uwarunkowania (zakres diagnozy funkcjonalnej, metody i narzędzia stosowane w diagnozie), B2W5
Student zna podstawowe zagadnienia i rozumie problematykę związaną z oceną jakości działalności szkoły i innych placówek systemu oświaty, B2W3
Zna i rozumie antropologiczne i aksjologiczne podstawy wychowania, B2W3
Zna i rozumie organizację i funkcjonowanie systemu oświaty, B2W1
Learning outcomes - skills
(in Polish) Student:
Potrafi zdiagnozować potrzeby edukacyjne ucznia i zaprojektować dla niego odpowiednie wsparcie, B2U1
Potrafi dokonać analizę porównawczą wybranych kierunków i prądów pedagogicznych oraz wskazać konkretne potencjalne konsekwencje poszczególnych dla wszystkich uczestników procesów edukacyjnych, B2U3
Potrafi dokonać krytycznego oglądu w zakresie funkcjonowania placówek edukacyjnych, B2U4
Potrafi dekonspirować mity pedagogiczne oraz obszary patologii edukacyjnych, B2U5
Potrafi określić przybliżony potencjał ucznia i doradzić mu ścieżkę rozwoju, B2U6
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) Student:
Jest gotów do samodzielnego pogłębiania wiedzy pedagogicznej, B2K3
Jest gotów do profesjonalnego rozwiązywania konfliktów w klasie szkolnej lub grupie wychowawczej, B2K2
Student jest zdolny do okazywania empatii uczniom, współpracownikom oraz sobie oraz do zapewnienia profesjonalnego wsparcia i pomocy, B2K1
Jest gotów do współpracy z nauczycielami i specjalistami w celu doskonalenia swojego warsztatu pracy, B2K4
Teaching methods
(in Polish) Wykład informacyjny
Wykład konwersatoryjny
Opis
Expository teaching methods
- participatory lecture
- informative (conventional) lecture
- description
- informative (conventional) lecture
- description
Exploratory teaching methods
- practical
- experimental
- experimental
Prerequisites
(in Polish) Brak
Course coordinators
Bibliography
Term 2023/24Z:
None |
Notes
Term 2023/24Z:
None |
Term 2024/25Z:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: