Conducted in
term:
2023/24Z
ECTS credits:
6
Language:
Polish
Organized by:
Faculty of Mathematics and Computer Science
(in Polish) Algorytmika i programowanie w C++ 1000-M1AiP
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) 30 godz. – wykład; 30 godz. – ćwiczenia
40 godz. – praca własna: bieżące przygotowanie do zajęć, praca z literaturą
46 godz. – praca własna: przygotowanie do egzaminu
4 godz. – egzamin
RAZEM: 150 godz.
6 pkt. ECTS
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) Student(ka):
W1. zna podstawowe konstrukcje programistyczne oraz pojęcia składni i semantyki języka C++,
W2. zna zasady zarządzania pamięcią w języku C++ oraz używania w tym języku wskaźników,
W3. zna i rozumie algorytmy wchodzące w zakres podstawy programowej informatyki dla szkoły podstawowej i średniej
W4. zna metody projektowania i programowania obiektowego (kapsułkowanie i ukrywanie informacji, klasy, konstruktory, dziedziczenie, polimorfizm)
Learning outcomes - skills
(in Polish) Student(ka):
U1. potrafi pisać, uruchamiać i testować programy w wybranym środowisku
programistycznym,
U2. projektuje, analizuje pod kątem poprawności i złożoności obliczeniowej oraz programuje algorytmy; wykorzystuje podstawowe techniki algorytmiczne i struktury danych,
U3. potrafi zaimplementować w języku C++ algorytmy wchodzące w zakres podstawy programowej informatyki dla szkoły podstawowej i średniej
U4. potrafi pracować z obiektami i projektować programy zorientowane obiektowo,
5. potrafi wykorzystać bibliotekę standardową języka C++ w szczególności standardową bibliotekę wzorców STL,
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) Student(ka):
K1. myśli twórczo w celu udoskonalenia istniejących bądź stworzenia nowych rozwiązań
K2.skutecznie przekazuje innym swoje myśli w zrozumiały sposób; właściwie posługuje się terminologią fachową; potrafi nawiązać kontakt w obrębie swojej dziedziny i z osobą reprezentującą inną dziedzinę.
Teaching methods
(in Polish) podające,
poszukujące
Observation/demonstration teaching methods
- drama
- display
- display
Expository teaching methods
- informative (conventional) lecture
Exploratory teaching methods
- classic problem-solving
- presentation of a paper
- case study
- brainstorming
- presentation of a paper
- case study
- brainstorming
Online teaching methods
- exchange and discussion methods
- content-presentation-oriented methods
- games and simulations
- content-presentation-oriented methods
- games and simulations
Prerequisites
(in Polish) Znajomość algorytmów i co najmniej jednego języka programowania w podstawowym zakresie. Znajomość podstaw pracy z komputerem i aplikacjami uzytkowymi.
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: