Conducted in
term:
2022/23L
ISCED code: 0613
ECTS credits:
2
Language:
Polish
Organized by:
Faculty of Physics, Astronomy and Informatics
Introduction to User Experience 0800-WUX
This course has not yet been described...
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W01: ma ogólną wiedzę i zna podstawowe metody, techniki i narzędzia stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań informatycznych dotyczących architektury systemów komputerowych, w szczególności systemów operacyjnych i technologii sieciowych
W02: ma uporządkowaną wiedzę w zakresie tworzenia, projektowania i analizowania systemów baz
danych oraz zna podstawowe metody, techniki i narzędzia stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań informatycznych z tego zakresu wykorzystywanych przy określaniu użyteczności danych rozwiązań
W03: ma ogólną wiedzę w zakresie projektowania komunikacji człowiek-komputer, sztucznej inteligencji i systemów eksperckich oraz zna podstawowe metody, techniki i narzędzia stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań informatycznych z tego zakresu
Efekty przedmiotowe realizują kierunkowe efekty uczenia się K_W05, K_W07, K_W08 dla IS1
Learning outcomes - skills
(in Polish) U04: potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz internetu, integrować je, dokonywać ich interpretacji oraz wyciągać wnioski w kontekście użyteczności tworzonych rozwiązań i aplikacji
U24: potrafi pracować w zespole informatyków, w tym także potrafi zarządzać swoim czasem oraz podejmować zobowiązania i dotrzymywać terminów
Efekty przedmiotowe realizują kierunkowe efekty uczenia się K_U04, K_U24 dla IS1
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) S1: Zwiększenie świadomości na temat dostępności produktów cyfrowych dla osób z niepełnosprawnościami i deficytami poznawczymi.
S2: Etyczne projektowanie produktów cyfrowych.
S3: Projektowanie inkluzywne z uwzględnieniem potrzeb mniejszości etnicznych.
Teaching methods
(in Polish) Pierwsza część zajęć ma charakter wprowadzający, teoretyczny i angażujący studenta do samodzielnej eksploracji tematyki związane z User Experience.
Druga część zajęć ma charakter warsztatowy - studenci realizują wspólne projekty przy użyciu narzędzi i metod charakterystycznych dla procesu UX.
Podczas zajęć, studenci wykorzystują poznane narzędzia w pracy nad własnymi projektami, które są odpowiedzią na zadane tematy.
Observation/demonstration teaching methods
- display
Expository teaching methods
- problem-based lecture
- informative (conventional) lecture
- description
- participatory lecture
- informative (conventional) lecture
- description
- participatory lecture
Exploratory teaching methods
- seminar
- practical
- practical
Prerequisites
(in Polish) Podstawowa znajomość narzędzi: Discord, Figma, Google Workspace, Notion,
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: