Conducted in
term:
2021/22L
ISCED code: 0688
ECTS credits:
3
Language:
Polish
Organized by:
Faculty of Physics, Astronomy and Informatics
Artificial intelligence in games 0800-SZIGRA
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) Godziny realizowane z udziałem nauczycieli (30 godz.):
- udział w zajęciach – 30 godz.
Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta (60 godz.):
- przygotowanie do laboratorium, pisanie prac, projektów oraz przygotowanie do kolokwium – 60 godz.
Łącznie: 90 godz. (3 punkty ECTS)
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W01: posiada rozszerzoną wiedzę na temat istniejących zaawansowanych algorytmów wykorzystywanych w sztucznej inteligencji gier komputerowych,
W02: posiada wiedzę w zakresie tworzenia własnych rozwiązań dopasowanych do potrzeb implementacji gier,
W03: posiada wiedzę na temat sposobów analizy takich metod i ich optymalizacji.
Efekty przedmiotowe W01-W03 realizują efekty kierunkowe K_W02, K_W05.
Learning outcomes - skills
(in Polish) U01: umie korzystać z dokumentacji algorytmów i bibliotek zapisanych w języku polskim i angielskim oraz potrafi przygotować dokumentację opracowanych przez siebie metod, oraz ich komunikatywną prezentację,
U02: potrafi wykorzystać znane algorytmy przy rozwiązywaniu problemów projektowania rozwiązań na użytek gier komputerowych, formułować i testować hipotezy związane z własnościami algorytmów,
U03: posiada umiejętności opracowywania w zespole algorytmów odpowiednich do określonych potrzeb gier, potrafi dzielić się zadaniami z innymi dla osiągnięcia optymalnego celu,
U04: potrafi krytycznie ocenić istniejące algorytmy i narzędzia programistyczne i diagnostyczne, potrafi dokonać ich wyboru do realizacji zadanych problemów,
U05: potrafi wykorzystywać właściwe narzędzia programistyczne pozwalające na efektywną realizację projektów indywidualnych i grupowych,
Efekty przedmiotowe U01-U05 realizują efekty kierunkowe K_U03, K_U04, K_U07, K_U08, K_U11.
Teaching methods
(in Polish) Prezentowane metody ilustrowane są licznymi przykładami. Materiały są udostępniane w formie elektronicznej.
Problemy projektowe i implementacyjne są dyskutowane i rozwiązywane wspólnie w ramach spotkań i we współpracy zdalnej nad złożonymi projektami.
Metody dydaktyczne podające:
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
Metody dydaktyczne poszukujące:
- klasyczna metoda problemowa
- laboratoryjna
- projektu
Observation/demonstration teaching methods
- display
Expository teaching methods
- informative (conventional) lecture
Exploratory teaching methods
- project work
- classic problem-solving
- laboratory
- classic problem-solving
- laboratory
Prerequisites
(in Polish) Podstawy programowania obiektowego.
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: