Marketing and the public relations in the cosmetic industry 0600-S2-ChK-MPRK
The lecture is about the marketing and promotion of cosmetics and includes the following topics:
- the law around advertising and marketing cosmetics,
- basic concepts-of-marketing,
- the marketing environment,
- integrated marketing communications,
- marketing communication tools,
- modern forms of promotion
- public relations.
Total student workload
Learning outcomes - knowledge
Learning outcomes - skills
Learning outcomes - social competencies
Teaching methods
Prerequisites
Course coordinators
Assessment criteria
Assessment
Lecture – test
Treshold – 50%;
50-60% - 3,
61-65% - 3+,
66-75% - 4,
76-80% - 4+,
81-100% - 5.
Practical placement
Not applicable
Bibliography
1. P. Kotler, Marketing Podręcznik Europejski Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne Warszawa 2002
2. D. M. Scott, Marketing i PR w czasie rzeczywistym, Wolters Kluwer, Warszawa 2012
3. G. Rosa, A. Smalec, Marketing Przyszłości, Trendy. Strategie. Instrumenty, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego Szczecin 2015
4. M. Gębarowski, Nowoczesne formy promocji, Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej, Rzeszów 2007
5. D. Filar, Współczesny marketing : skuteczna komunikacja i promocja, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, 2013
6. ROZPORZĄDZENIE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (WE) NR 1223/2009 z dnia 30 listopada 2009 r. dotyczące produktów kosmetycznych
7. ROZPORZĄDZENIE KOMISJI (UE) NR 655/2013 z dnia 10 lipca 2013 r. określające wspólne kryteria dotyczące uzasadniania oświadczeń stosowanych w związku z produktami kosmetycznymi
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: